خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/19 - 18:20
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیر عبداللهیان در نشست خبری در مسقط:

پیام شفافی در مورد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران به آمریکا ارسال کردیم

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود با همتای عمانی تاکید کرد: ایران جزیره بزرگ ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا است و جمهوری اسلامی صورت اجازه نخواهد داد که امنیت ملی کشور خدشه دار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدبدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان بعدازظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در مسقط، اظهارداشت: از حضور وزیر و هیئت همراه در مسقط و در ماه مبارک رمضان تشکر می‌کنم این فرصت خوبی برای گسترش روابط و حسن همجواری مثبت و تلاش برای منفعت مشترک دو کشور دوست و برادر است.

وی افزود: پیگیری های جدی برای اجرای توافقات دو جانبه داریم و از فرصت حضور وزیر خارجه ایران برای کاهش تنش در منطقه و ایجاد آرامش استفاده می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد راه حل هایی برای نزاع ها و تنش های منطقه پیدا کنیم و درد و رنج مردم غزه و تداوم تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از جمله این مسائل است.

وی تاکید کرد: راهی جز تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف وجود ندارد و به رایزنی و گفت و گو برای توقف جنگ ادامه می دهیم.

حسین امیر عبداللهیان نیز ضمن قدردانی از استقبال و میزبانی سلطنت عمان گفت: حامل سلام گرم ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران برای ملت و مقامات کشور دوست و همسایه عمان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و در راستای تداوم مشورت های مهم با همتای خود به این کشور سفر کردم.

وی تصریح کرد: در این سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حضور دارد و در راستای دیدارهای و توافقات روسای عالی دو کشور سلطان عمان و آقای حجت الاسلام رئیسی شاهد پیشرفت روابط دو کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حجم تبادلات تجاری به ویژه در بخش خصوصی به بیش از 2و نیم برابر در یکسال گذشته ارتقاء یافته، همینطور فعال سازی کریدور شمال جنوب نیز موضوع مورد توجه دو کشور است و توافق چهار جانبه نیز امیدواریم بین عمان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران هرچه سریعتر به طور کامل شکل اجرایی گیرد چرا که چنین توافقاتی را به نفع منطقه می دانیم و ثبات و امنیت و توسعه منطقه از مسیر توسعه روابط کشورهای همسایه و منطقه محقق می شود و این باور دولت ماست.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: چالش ها در منطقه همچنان ادامه دارد و مسائل و مشکلات جمعی موجود در منطقه نیازمند همکاری و راه حل های جمعی منطقه است و در این چارچوب از تلاش های سلطنت عمان در راستای همکاری های منطقه ای و بین المللی تشکر می کنیم و از تلاش و ابتکارات سلطان عمان در کمک به لغو تحریم های ناعادلانه ایران سپاس گزاریم و مبادره ی سلطان عمان به عنوان یک ابتکار مورد توجه در دستورکار ما است.

وی با اشاره به نسل کشی و بحران انسانی ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این مسأله مورد توجه جدی ماست و تهران و مسقط اتفاق نظر داریم که باید جنگ در غزه متوقف و ارسال کمک های انسانی از تمام مسیر ها بدون اتلاف وقت به غزه محقق شود و در این چارچوب از تلاش های سلطنت عمان برای حمایت از ملت فلسطین و پذیرش جمعی از آسیب دیدگان غزه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در شرایطی وارد هفتمین ماه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدیم که این رژیم گرفتار باتلاق غزه شده است و این رژیم از دستیابی به اهداف خود کاملآ عاجز مانده است لذا سیاست جنگ افروزی و توسعه جنگ را در دستورکار قرار داده و به حمایت آمریکا از جنگ افروزی های خود امیدوار است.

وی با محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق گفت: این صفحه دیگری از کتاب جنگ افروزی و جنایات این رژیم و کشاندن پای دیگران به جنگ است، به محض وقوع حمله اقدامات و تصمیمات لازم در شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به ریاست رئیس جمهور اتخاذ شد و پیام شفاف و روشنی از طریق سفارت سوئیس به کاخ سفید ارسال کردیم. آمریکا نمی‌تواند از مسئولیت خود در حمایت از جنایات رژیم صهیونسیتی شانه خالی کند.

وزیر خارجه تاکید کرد: ایران جزیره بزرگ ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا است و جمهوری اسلامی صورت اجازه نخواهد داد که امنیت ملی این کشور خدشه دار شود. در موضوع یمن ضمن قدردانی از تلاش های دولت نجات ملی یمن در حمایت از مردم غزه، از تلاش ها برای رسیدن به توافق سیاسی میان صنعا و ریاض خرسندیم. ما همواره در موضوعات منطقه ای و بین المللی با مقامات عالی رتبه عمان در مشورت و تعامل هستیم و از تلاش های خیرخواهانه و حکمت آمیز سلطان عمان در مسیر تقویت گفتگوهای منطقه ای تشکر می‌کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 376939
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار